söndag 13 juni 2010

Konsertrecension: Khoma, Siesta!, Hässleholm 27/5

Det är inte många som skippat slutet av Thåström för att beskåda Khoma på minsta scenen, men de som är där är förväntansfulla. Tyvärr skjuts spelningen upp omkring 20 min på grund av krångel med ljuset, så man kunde gott sett slutet på Thåström utan att missa något. Men när de väl drar igång spelningen så märker man direkt att det här kommer överglänsa Jocke Thås gig på alla sätt och vis. Det är tight som tusan och sångarens energi är fantastisk. Trots att publiken är liten och mestadels står still så ger han allt känns det som. Resten av bandet gör mest sin grej och glor på skorna, vilket passar musiken jävligt bra.

Setlisten är klanderfri, de spelar bara låtar som funkar live. Eftersom jag och låttitlar inte är bästa vänner så kan jag bara nämna en låt, vilken råkar vara min favorit. Stop Making Speeches spelas redan som andra låt, vilket i mitt tycke är lite tidigt, de kunde gärna fått vänta lite med den, men det är knappast den låten som låter bäst ikväll så man ska inte klaga.

Överlag så levererar Khoma en av festivalens bästa spelningar, synd bara att det i princip inte är något folk där för att se dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar