fredag 29 oktober 2010

Veckans Låtlista v. 43 - Röster vi älskar

Veckans låtlista på Spotify

Rasmus:

Leonard Cohen - I'm Your Man
Vissa säger att de gillar Leonards låtar, men inte klarar av hans röst. Jag håller verkligen inte med. Enligt mig är rösten mer än halva njutningen med Leonard.

Säkert! - Isarna
På härlig jämtländska sjunger hon, Annika, och sedan dyker en ännu finare röst upp, även den på jämtländska; Lovisa Nyströms. Hennes röst hör jag gärna mer av.

Tom Waits - Dirt In The Ground
Den som inte hört Tom ta de ljusa tonerna, som här, har ännu inte levt.

Joan Baez - Love Song To A Stranger
Vackraste rösten någonsin.

Thåström - Släpp aldrig in dom
Tom Waits och Thåström har så mycket svärta, så mycket energi i sina strupar, att jag bara står där och gapar.


Jakob:

Dead Kennedys - Kill The Poor
Jello Biafras röst gör typ hela bandet.

Bad Brains - Pay To Cum
Rappare käft får man leta efter.

The Blood Brothers - Cecilia and the Silhouette Saloon
En sångare med en falsettröst utan dess like och en som stundtals låter som en Elvis-imitatör, blir det bättre?

Animal Collective - Grass
Bästa popskriken som finns.

Dungen - Vem Vaktar Lejonen?
Gustav Ejstes sköna stämma gör underverk för Dungens sound.


Anton:

Anna Ternheim - No Way Out
Sveriges i särklass snyggaste sångröst.

Desaparecidos - Mañana
Ännu en gång tipsar jag om Conor Oberst... Denna gången med Desaparecidos som nyligen återutgett sitt enda album Read Music/Speak Spanish, nu på vinyl och med en EP på köpet.

The Tallest Man On Earth - I Won't Be Found
Kristian Mattsson har en otrolig pipa som jag verkligen fastnat för.

Fist Aid Kit - Sailor Song
Snygg röst, perfekt för musikgenren.

The Postal Service - Against All Odds (Take A Look At Me Now)
Ben Gibbards röst får mig att må bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar