torsdag 21 oktober 2010

Veckans Skiva v. 42: Liberator - Worldwide Delivery

Först ett trumkomp som minner om XTCs låt Making Plans For Nigel, sen en gitarr som låter mer garage än ska, sen en sång som ger mig vissa Devo-vibbar. Sen kommer refrängen och helt flötsligt svänger det av bara fan. Redan där är jag fast, efter en halvminut i inledande Back In Standard Gravity.

Jag ska dock erkänna att jag ägnat Liberators debutplatta, This Is... betydligt mycket mer lyssningstid än denna uppföljare. Varför skriver jag då inte om den istället? Tja, egentligen finns bara två skäl, Christina och Kick De Bucket.

Christina är en sån där låt som sätter sig direkt och vägrar släppa greppet om din hjärna och tvingar dig att gå och upprepa refrängen för dig själv i all oändlighet. Detta är dock inget negativt, för det är en trevlig refräng att ha på hjärnan.

Kick De Bucket är kort och gott en perfekt skalåt av den lite punkigare skolan.

Egentligen finns det inte så mycket mer att säga om Worldwide Delivery, de två topparna är nämnda, skivan håller konstant hög nivå för den som uppskattar lite snabbare ska där punken finns med men inte tar överhanden. Du lär inte stöta på några större överraskningar här inte, men vem bryr sig när plattan är utmärkt att dansa till?

Worldwide Delivery finns på Spotify!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar