måndag 15 oktober 2012

Veckans Låt v. 42: Vince Guaraldi Trio - Linus & Lucy

Veckans låt är för mig nostalgi i sin renaste form. När jag var liten så älskade jag Snobben, det gör jag visserligen fortfarande, men kanske inte i samma utsträckning nu som då. Även om jag föredrog seriestripparna framför tv-serien och filmerna så fann jag mig alltid sittandes framför tv:n när det råkade vara på.

När jag blev något äldre slutade jag titta på det, jag läste fortfarande serien, men tv-serien hade inte längre samma dragningskraft. I samma veva började jag oftare och oftare bli påmind om en låt som jag verkligen inte kunde minnas var jag hört. Efter något år eller så zappade jag av en slump förbi ett avsnitt av Snobben och fick höra låten igen. Mina eftersökningar ledde mig fram till Vince Guaraldi Trio som gjort soundtracket och låten Linus & Lucy, lyckan var gjord. Sen dess har jag både börjat titta på Snobben igen och blivit hänförd av soundtracket. Nu är det er tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar