tisdag 18 juni 2013

Skiva: Converge - You Fail Me

När det här inlägget postas så befinner jag mig förhoppningsvis på tysk mark, om inte annat så åtminstone på dansk dito. Målet är oavsett Hurricane Festival tillsammans med Rasmus, för att beskåda bland andra Bosnian Rainbows, Ska-P, Gogol Bordello, Sigur Rós, Queens Of The Stoneage, Frank Turner och inte minst Converge.

Converge är det bandet jag peppar mest, med sin kaotiska hardcore har de kommit och gått ur mitt liv och fick verkligen en nytändning när de släppte förra årets fantastiska All We Love We Leave Behind. Men det är inte den jag ska skriva om, inte heller deras mest hyllade platta Jane Doe, allt som behövs har redan skrivits om den. Istället skriver jag om You Fail Me, plattan som fick mig att inse bandets storhet.

Visst når You Fail Me kanske inte riktigt samma höjder som Jane Doe och det kaotiska känns i mina öron något nedtonat. Istället lämnas det plats åt det snortighta Converge, det, i jämförelse med delar av deras material, lättlyssnade Converge. Men det är fortfarande så otroligt hårt, tungt och fantastiskt att det inte går att värja sig. En perfekt ingång till ett snudd på perfekt band.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar