måndag 2 april 2012

Veckans låt v. 14: Frantic Sunday - Get Out Of The City

För er som tröttnat på mitt ständiga tjat om kanadensisk indie kommer nu äntligen lite inhemsk musik nå era öron. Det handlar om Uppsalabandet Frantic Sundays och låten Get Out Of The City. Det första som slår mig när jag hör låten är hur basen och trummorna i versen samverkar perfekt och skapar ett grymt festivaligt och dansant sound - och sen undrar jag snabbt varför detta band inte är större? En bättre låt om att vilja fly staden kommer jag knappast på, och känslan infinner sig säkerligen inte bara hos lantlollor som jag själv nu när våren visat sina första ansträngningar. Bandet har äntligen släppt sitt första album förra veckan som redan slukats av kritiker - och så också av mig. Detta är ett band som många kommer dansa sig tokiga till i sommar. Lyssna så förstår du varför!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar