fredag 16 juli 2010

Låtlista v. 28 - Bäst just nu III



Veckans låtlista på Spotify
.

Rasmus:

Lasse Tennander - Lisa Lisa
Det har varit kvällar då jag inte kunnat sova utan att höra den här.

Eldkvarn - Kärlekens tunga
I år har medelåldern på de musiker jag lyssnar på stigit avsevärt. Eldkvarn är ett exempel.

Ossler - Hela mitt liv
Den här har jag nynnat mycket på stan på sistone.

Olle Ljungström - Jag spelar vanlig
Bob Dylan är grym på one-liners. Olle också.

Tom Waits - Trampled Rose
Tom Waits är alltid Tom Waits.


Jakob:

Jahdan Blakkamoore – Nice Green
En amerikan som toastar om marijuana till ett dubstepbeat, blir det bättre?

Virus Syndicate – Talk 2 Frank
När vi ändå är inne på både knark och dubstep så...

The Drums – Lets Go Surfing
Jag vet att jag antagligen är sist med att falla för The Drums, men jävlar va fint det är!

Messer Chups – Bing Bang Bang Bong Kong
Ryssar som mixar skum musik, kommentar överflödig.

The Animals – We've Gotta Get Out Of This Place
Så här i sommartider så passar en av världens bästa bilåkarlåtar väldigt bra in på listan.


Anton:

CEO - Come With Me
Eric Berglunds soloprojekt får väl ändå ses som en succé?

Oskar Linnros - Från och med du
Oskar Linnros var tidigare medlem i hiphopduon Snook. Många påstår att han är tio-talets Håkan Hellström. Framtiden lär väl visa om de har rätt, jag tvivlar...

Daniel Adams-Ray - Dum av dig
Andra halvan av Snook släpper även han en popskiva på svenska, första singeln är riktigt skön.

Ida Redig - Always On The Run
En enkel ackordslinga och en vacker melodi, svårare än så behöver det inte vara att göra en låt.

Fallulah - Give Us A Little Love
Dansk pop av högsta kvalité

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar