torsdag 30 augusti 2012

Veckans skiva v. 35: Vånna Inget - Jag ska fly tills jag hittar hem



Sommaren har i mångt och mycket präglats av Vånna Inget. Det började med att jag åkte till Säljeryd för att se de småländska skåningarna. Glädjen de utstrålade från scenen spred sig till publiken. Därefter har jag röjt med vänner till dem i både Östersund och Malmö. Och lika glad har jag blivit varje gång. Stått och skrikit mig hes till låtar som "Allvar", "Som man lever", "Våra drömmars död" och "Snabbare". Jag har sett bandet spricka upp i stora leenden när smålänningarna skrikit efter den sistnämnda låten. Det har blivit ett internskämt mellan dem och oss. Och inte minst har jag stått sena sommarnätter med vänner och även där skrikit mig hes till låtarna.

Tidigare i år släppte bandet en ep, som bland annat innehåller fantastiska låten "Våra drömmars död".
I dagarna släppte de även en video med ep:ns titelspår. Där har de samlat klipp från konserter från hela året. Och där kan ni se halva Popbrus dansa loss till tonerna av ett av Sveriges just nu bästa live-band. Lyssna på skivan. Titta på videon. Och dröm er tillbaka till sommaren. "Sommaren lever" som många (enligt bandet själva) tror att låten "Som man lever" egentligen heter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar