torsdag 11 april 2013

Låt: BOY - This Is The Beginning

Ibland fullkomligt älskar jag hur en låts titel, budskap och känsla bara funkar. Det finns inga frågetecken, det är inte krystat eller konstlat utan bara en genuin känsla förpackad som ett stycke musik - precis som det ska vara. Tyska duon BOY höjdes till skyarna när de släppte sin debutskiva Mutual Friends förra året och redan vid inledningsspåret This Is The Beginning så förstår man varför. De har lyckats skapa en sublim blandning av folk, pop och adderat en stor dos kreativitet. Egentligen skulle jag kunna hylla hela skivan, men inledningsspåret är något alldeles speciellt och förtjänar sin egen eloge. Spåret bjuder in lyssnaren. Det är en intim, hoppfull och dynamisk serenad till alla livets olika nystarter. Det må vara en enkel liten låt med rak och lite tråkig uppbyggnad, men ärligt talat bryr jag mig inte. Jag är trollbunden från meningen:
"This is the beginning, of anything you want"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar