tisdag 20 december 2011

Topp 7: Årets album enligt Jakob

Musikåret 2011 har varit bra, väldigt bra. Så bra att jag är väldigt osäker på min lista då det är många album jag inte ens har hunnit lyssna på och många jag tror behöver ges mer tid för att nå sin fulla potential. Men det här är de sju plattor som jag för tillfället uppskattar mest. Kommer jag kunna stå för det om ett år? Vem vet? Men att alla sju plattor är riktigt bra är inget jag är osäker på.

Tom Waits och Avgrundens plattor finns inte på spotify, så Tom Waits-låten är en av singlarna från plattan och i Avgrundens fall så länkar jag till en av låtarna på youtube. Lyssna och njut.

1. PJ Harvey - Let England Shake
2. Deportees - Islands & Shores
3. Avgrunden - Den Fördömda Jorden
4. Mattias Alkberg - Anarkist
5. Björk - Biophilia
6. Tom Waits - Bad As Me
7. Mogwai - Hardcore Will Never Die, But You Will

Topp 7: Årets album enligt Jakob på Spotify

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar