tisdag 22 januari 2013

Låt: Fidlar - No Waves

Unga män som spelar lätt punkig pop och sjunger om sina dekadenta liv, har vi inte fått nog av det än? Nej, blir mitt svar, jag älskar det fortfarande. Fidlar från LA släppte sin första fullängdare så sent som igår, imorgon recenseras den, men redan idag tipsar jag om en låt därifrån som funnits ute minst sen i somras.

Inte sedan To The Dregs av Wavves har en låt satt sig i mitt huvud så direkt som No Waves. Och låtnamnet till trots så upphör in likheterna med Wavves där utan rent musikaliskt hamnar låten någonstans mellan dem och The Black Lips. Det är så långt ifrån originellt och omvälvande man kan komma, det är bara så förbannat catchy att jag inte bryr mig.

Att låten kanske inte är så talande för bandets sound i övrig. I övrigt ligger de snarare någonstans mellan The Hives och Black Keys, men det är en annan historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar