fredag 19 februari 2010

Låtlista v. 7 - Färger



Veckans låtlista på Spotify

Rasmus:

Okkervil River – Red
“I’m full of fictions and fucking addictions and I miss my mother”

Adam Green – Bluebirds
En av de låtar som visar att Adam kan skapa vacker pop utan att tramsa till det.

Gogol Bordello – Start Wearing Purple
För min del går det inte att höra den här utan att vilja bege mig till en festival för att dansa mig svettig tillsammans med tusentals andra till det här. Bums!

Belle & Sebastian – The Blues Are Still Blue
“The black will be grey and the white will be grey / But the blues are still blue”

Flogging Molly – Black Friday Rule
Lite irländskt, så här en månad innan St Patricks day?


Jakob:

Animal Collective - The Purple Bottle
"Can I tell you that you are the purple in me?"

Millencoin - Twenty Two
"Twenty two, feeling blue"

NOFX - Don't Call Me White
"Represents everything I hate,
The soap shoved in your mouth to cleanse the mind"

James Brown - Say It Loud - I'm Black And I'm Proud
James Brown gjorde en hel generation stolt över sin hudfärg.

Text - Sound Is Compressed; Words Rebel And Hiss
"Black is the Light that shines on my path
Black is the color of freedom"


Anton:

Grand Archives - Torn Blue Foam Couch
Ett band som jag vill lyssna mer på!

Shearwater - Black Eyes
Från bandets senaste skiva som släpptes i onsdags.

First Aid Kit - Hard Believer
Från systrarnas album The Big Black And The Blue.

Mumford and Sons - White Blank Page
Bandet är aktuella med en sverigespelning på Debaser Slussen den tolfte april. Kolla in fler kommande konserter i Popbrus konsertkalender.

Death Cab for Cutie - A Lack Of Color
En gammal favorit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar