söndag 7 februari 2010

Tips v. 6



Rasmus:

Många bra konserter i veckan. Tyvärr är Kaizers Orchestras spelning i Oslo utsåld, så gå på någon av dessa tre istället:

På torsdag spelar Thåström i Köpenhamn. Och efter att ha bevittnat hans spelning i Göteborg i torsdags kan jag säga att det lätt kommer att vara sevärt.

Adam Green kommer till Sverige. På lördag spelar han på Strand i Stockholm.

Och så låter vi förra årets skägg följa oss en bit till. Grand Archives på Sticky Fingers i Göteborg på lördag kan bli fint.


Jakob:

Vi går en för mig tämligen ointressant vecka till mötes, vilket gynnar mig då jag kommer spendera veckan med min kurslitteratur och generösa mängder kaffe. Till detta kommer jag spisa Hildur Guðnadóttir, och det rekomenderar jag att ni alla gör med mig.

Om man istället är sugen på konsert så kan det vara trevligt att veta att på lördag besöker ena halvan av Moldy Peaches Stockholm. Närmare bestämt så spelar Adam Green på Hornstull Strand, kan bli trevligt.

Samma dag spelar även Sator på Katalin i Uppsala.


Anton:

Imorgon måndag kommer amerikanska singer/songwritern Laura Veirs till Mejeriet i Lund. Om ni har möjlighet så tycker jag verkligen att ni ska ta er dit. Lyssna på Veirs senaste album på Spotify här, släppt den tolfte januari i år.

I veckan sänder P3 Live två konserter värda att lyssna på. På tisdag är det Lykke Li från Peace & Love-festivalen och på onsdag är det Mattias Alkberg.

Thåström har det redan tipsats om idag men jag vill slå ett slag för Thåströms förband Johnossi. Bandet håller på att spela in sin nya skiva och gör en paus för turnén med Thåström. Lyssna på deras senaste låt på Spotify här. Årets svenska rockband 2010?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar