fredag 3 februari 2012

Veckans låtlista v. 5 - Träning


Veckans låtlista är till de som envisats med ett nyårslöfte lika gammalt som nyårslöftet självt, för de som tröttnat på att springa till generisk radiomusik och, värst av allt, de som någon gång tränat till kristen närradio. Gott folk det handlar om musiken som får ditt hjärta att pumpa extra hårt och orka den där sista biten i din träning. Hitta lite ny inspiration, bli taggad eller njut bara av lite testosteronfyllt ös!

Veckans låtlista på Spotify!


Anton:

Weezer - In The Garage

Då mina träningspass mestadels består av löpning så föredras medryckande låtar, gärna i ett någorlunda högt tempo = Weezer passar perfekt.

bob hund - Skall du hänga med? Nä!!
Träning är tråkigt, bob hund får mig att glömma det.

The Hives - Walk Idiot Walk
Riff och attityd är aldrig fel trots att Howlin' Pelle vill att jag ska gå istället för att springa.

Millencolin - Reply

En hafsig refräng bygger upp till bandets kanske bästa refräng någonsin.

The Hellacopters - (Gotta Get Some Action) Now

Denna testosteronfyllda lista späds på ytterligare med Sveriges bästa rockband.

Jakob:

Katrina and The Waves - Walking On Sunshine

Den låt jag främst förknippar med träning, tack vare högstadiegympan.

Promoe - Long Distance Runner
Spelades på en väns mobil varenda gång vi sprang tillsammans förr.

Laibach - Tanz Mit Laibach
Taktfast, lagom tempo, lagom aggressiv, perfekt träningslåt helt enkelt.

Atari Teenage Riot - Start The Riot
För att verkligen ta ut sig på slutet av sitt träningspass

Yndi Halda - A Song For Starlit Beaches
Postrock är fantastisk musik för långdistanslöpning, man går så lätt upp i musiken och låter kroppen kämpa på utan att tänka på det.

Markus:

Paramore - Misery Business
Hayley Williams röst skär igenom den testosterontäta gymdimman och visar att man kan lyfta tungt även till kvinnliga stämmor

A Day To Remember - I'm Made Of Wax Larry, What Are You Made Of?
Här får du en blandning av sött och salt. Lite skrik, lite pop/punk och på det stora hela är det väldigt taggande. Perfekt för intervallträning.

Dio - Holy Diver
Jag måste slå ett slag för denna hårdrocksklassiker. Källargym runtom landet har säkert redan hittat och tjatat ut låten, men ibland duger inget annat än släpig rock och falsettsång.

Millencolin - Material Boy
Millencolins svar på Madonnas Material Girl. Det är ös från start till slut. Om det finns någon låt som pressar ut den allra sista motivationen i kroppen så är det denna

The All-American Rejects - Move Along
Jag vet inte vad det är med denna låten, men pukorna i introt har aldrig misslyckats att få igång mig. På gott och ont ska sägas. Det är inte varje dag jag tipsar om en låt jag kört av vägen till, men idag är den dagen. Används varsamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar