torsdag 31 maj 2012

Veckans Skiva v. 22: Trapped Under Ice - Big Kiss Goodnight

Det är sällan nu för tiden jag hittar ny hardcore som faktiskt motiverar mig till att lyssna vidare. Senast var det Off! och det var nog närmare två år sen jag fann dem. Sen dess har jag inte hört något som engagerat, tills jag för några veckor sen råkade snubbla över Trapped Under Ice. Kan man bortse från den överdrivna machoattityden, deras lite väl många breakdowns och att det ibland låter lite för metalliskt så har man ett riktigt bra band.

De bjuder på NYHC av finaste slag, som skapad för en moshpit. Big Kiss Goodnight är deras senaste platta och släpptes förra året. Med en sångare som påminner om Alexander Hagman från Raised Fist, riff som doftar lika mycket Sick Of It All som Refused och lagom många hockeykörer så finns det egentligen inte mycket att klaga på. Förutom nämnda machoattityd, som tyvärr går genom en stor del av den samtida hardcoren.

Lyssna på Big Kiss Goodnight på Spotify!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar