fredag 24 september 2010

Låtlista v. 38 - Andar och demoner



Veckans låtlista på Spotify

Rasmus:

Wild Nothing - The Witching Hour
Från en av årets starkaste debuter.

First Aid Kit - Ghost Town
"If you've got visions of the past /Let them follow you down / They'll come back to you some day"

Johnny Cash - Ain't No Grave
Johnny sjunger bokstavligt talat från andra sidan graven: "Ain't no grave that can hold my body down".

Echo & The Bunnymen - Angels and Devils
"The demon in you / The angel in me / The Jesus in you / The devil in me".

The Builders and The Butchers - Devil Town
"There's a moon shaped hole in the night sky"


Jakob:

Patti Smith - Ghost Dance
"We shall live again, we shall live again,
We shall live again, shake out the ghost dance"

Nationalteatern - Alla är rädda för spöken
Från världens bästa barnskiva

Kyuss - Demon Cleaner
"I've got the demons in me,
I've got to brush them all away"

Wavves - Weed Demon
Förklädd haschpsykos?

Bruce Springsteen & The E Street Band - The Ghost of Tom Joad
En av Springsteens finare stunder


Anton:

Jessica Lea Mayfield - We've Never Lied
"Cause we both have our demons crawling around inside"

The Tallest Man On Earth - Where Do My Bluebird Fly
"Oh, well I know you soak your feathers baby upon the ghosts along my trail"

Wilco - Hummingbird
Från skivan A Ghost Is Born.

Nine Inch Nails - Demon Seed
"These is a seed / Inside of me"

bob hund - Goddag & Adjö
"Självklart finns det inga spöken / sa mannen som gick upp i rök"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar