torsdag 24 november 2011

Veckans skiva v. 47: Songs Of Soil - The Painted Trees Of Ghostwood

För ett tag sedan stötte jag åter igen på Songs Of Soils enda album The Painted Trees of Ghostwood efter att den hade fallit i glömska hos mig. Jag vet inte hur många år som hade gått sedan jag senast hörde skivan innan jag åter hittade den. Vid återgenomlyssningen upptäckte jag hur pass rotade låtarna var inom mig, jag kom bland annat på mig själv att banka trummarkeringar och att nynna överstämmor.

Bröderna Christian och Gustaf Kjellvander skapade The Painted Trees of Ghostwood år 2000 men skivan känns ändå fräschare än många av dagens americanabands som ofta tyvärr blir bittra efterapningar.

Ta tillfället i akt nu i höstmörkret och lyssna igenom denna svenska milstolpe inom amerikansk folkrock.

Lyssna på skivan på Spotify

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar