fredag 27 augusti 2010

Låtlista v. 34 - Sommaren 2010



Veckans Låtlista på Spotify.

Rasmus:

Built to Spill - Goin' Against Your Mind
Deras spelning på Siesta var kanske inte jättebra, men det tände till när den här låten spelades.

David Rovics - Burn It Down
Allsång till den här på att kommunisthak i Aalborg går inte av för hackor.

Olle Ljungström - MC7
Det gjorde inte heller Olles spelning i Götoborg i slutet på juni.

Allo Darlin' - My Heart Is A Drummer
En annan spelning som tillhör sommarens guldkorn är detta bands jököpingskonsert.

Tom Waits - How's It Gonna End
Lyssnade mycket på den här herren i somras. Förknippar den bland annat med en magisk kväll på en strand i skogen. Fråga mig inte varför.


Jakob:

David Sandstöm Overdrive - Here's For Summer
Som vanligt så präglades sommaren av avslutande förhållanden och popmusik.

Wavves - Green Eyes
King of the Beach är den skiva som snurrat mest under senare delen av sommare och det här är låten som låter bäst live.

Best Coast - Boyfriend
Ännu en låt som lät fruktansvärt bra live i sommras.

Dinosaur Jr. - Thumb
Och det här var startskottet för sommarens överlägset bästa spelning.

Rasta Hunden - Nu Ger Jag Upp
Jag sa det förra året och jag säger det igen: Vad vore en sommar utan Rasta Hunden?


Anton:

The Tallest Man On Earth - The Gardener
Nästa hela min sommar har präglats av denna artist.


Anna von Hausswolff - Above All
Precis när sommaren började blomma så upptäckte jag von Hausswolffs musik.

Steget - Baby, baby, baby
En av de bättre låtarna bandet spelade i Annedalskyrkan under Way Out West.

Jakob Hellman - Avundsjuk på dig
Stod för avslutningen på min sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar