fredag 23 oktober 2009

Låtlista v. 43 - Guilty Pleasure

Denna vecka listar vi låtar som vi egentligen inte vill erkänna att vi tycker om - Guilty Pleasures helt enkelt.

Länk till Spotifylista HÄR.

Rasmus:

David Bowie - I'm Deranged (reprise)
Jag tycker inte om Bowie, men den här låten tvingas jag erkänna att den faktiskt är bra.

Kim Wilde - Kids In America
Vad får en egentligen att uppskatta den här sortens 80-talspop?

Staffan Hellstrand - Precis som du är
Varför tycker alla så illa om karln?

Lasse Tennander - Giganternas brunn
Återigen alldeles för mycket 80-tal, men en av Sveriges goaste gubbar sjunger här om Klas Östergren...

Faron Young - Live Fast
Ja, jag gillar den här sortens gammal country.


Jakob:

Snoop Dogg & Pharrell Williams - Drop It Like It's Hot
Jag vill så gärna ogilla Snoop Dogg, men han är ju tung.

Petter - Det Går Bra Nu
Svenska versionen av ovan nämnda låt, kanske inte så tung med den har definitivt ett komiskt värde som tilltalar mig!

Broder Daniel - Mr. Cloudman
Jag gillar verkligen inte BD, jag vet inte varför, men jag ser inget njutbart med deras musik, men detta är ett undantag.

W.A.S.P. - I Wanna Be Somebody
W.A.S.P. är fan INTE ok.

Guns n' Roses - Welcome To The Jungle
Världens kanske mest överskattade band har i alla fall EN bra låt


Anton:

Alphabeat - Facination
Varför tycker jag egentligen om denna låten? Kanske för att den påminner mig om introlåten till Duck Tales... hoppas det är därför.

Christina Aguilera - Ain't no other man
Aguilera är en väldigt duktig sångerska, och låten är skönt producerad.

Dilba - Raindrops
En alltför underskattad artist. Hennes första album håller väldigt hög klass.

Destiny's Child - Survivor
Tre duktiga sångerskor bildar ett hav av körer på ett sätt som jag uppskattar, men säg det inte till någon...

Sofia Karlsson - Du var där
Väldigt lugnande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar