måndag 18 juni 2012

Veckans låt v. 25: Failed Attempts At Facial Hair - Grindcore Girl

Jag har en fallenhet för många saker, ukulele, annorlunda texter om kärlek och musikreferenser i låtar är några av dem och den här låten innehåller alla tre. "We met at a Napalm Death show" är textraden som inleder den här kärleksförklaringen till en tjej som gillar grindcore, så klart framförs allting av en ensam man med ukulele, vad mer kan man egentligen begära? Att banden som refereras i texten är Napalm Death, Anal Cunt och The Locust är tillräckligt för att få mig på fall, men när det även hyses agg mot street punk så kan jag inte stå emot, det här är nästan hjärtskärande vackert. Eller vad sägs om sista versen:

And that night we got shitfaced and tore the place down
We thrashed with each other and we rolled on the ground
And in the pit I got fucked up by some guy from the South
And you kissed me in spite of all the blood in my mouth
Yeah, I love the way that we both hate silence
And you don't mind my taste for emo violence
Well, there's nobody else here, no one in the world
Oh, baby, you're my grindcore girl

Det här är en låt som får mitt romantiska punkhjärta att slå något fortare, jag kan bara hoppas att den har samma effekt på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar