onsdag 15 december 2010

Skivrecension: k0NG/Slutet - Split-singel

Så var det återigen dags för ett split-släpp mellan k0NG och Slutet. Förra gången handlade det om en ep, men den här gången så är det bara en tvåspårssingel det handlar om, alltså en låt av vadera band.

Först ut är k0NG som inte gjort några större förändringar sedan ep:n, det är långsam, monoton deppelectronica med släpsång. Och inte heller denna gång faller det mig egentligen i smaken. Låten i sig är det inga större fel på, det är bara genren som så som jag inte riktigt har något till övers för. Framförallt skulle den må bra av en tyngre bas och ett snyggare gitarrljud.

Slutet däremot överraskar med att inte bjuda på ännu en postpoplåt utan istället levererar något som låter som en distad leksakskeyboard som panorerar från höger till vänster med korta intervall. Och det är i stort sätt allt som händer i de dryga två minuter som "låten" fortgår. Jag vet inte om det är av experimentlusta eller avsaknad av idéer, men jag kan tänka mig att spåret möjligtvis skulle kunna fylla ett syfte på en fullängdare. Som ett singelspår framstår det dock mest som ett skämt. Om än ett ganska roligt dito.

Singeln ges ut på Electric Fantastic Sound imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar