tisdag 17 juli 2012

Topp 7: Paul Baribeau

Jag har redan skrivit om två av hans plattor och tipsat om honom i vår lovsångslista, men ändå känner jag inte att det är nog. Det var längesen jag fastnade för en artist som jag fastnat för Paul Baribeau. Nånting med simpelheten i såväl text som musik går rakt in i hjärtat på mig. Här sysslas inte med krusiduller, rakt på sak är  vad som gäller. Eller vad sägs om textrader som den här:


I'll never get to know my sister
Because my sister is a crack head
But thank God I remember
When she was just a little kid

Inga poetiska omskrivningar eller tassande som en katt kring het gröt. Men det känns, stundtals är det hjärtskärande, ibland underbart upplyftande, men alltid, jag menar verkligen alltid, fantastiskt.

1. Christmas Lights (Grand Ledge)
2. Never Get To Know (Paul Baribeau)
3. Ten Things (Grand Ledge)
4. Only Babies Cry (Paul Baribeau)
5. Poor Girls (Unbearable)
6. Falling In Love With Your Best Friend (Grand Ledge)
7. If I Knew (Unbearable)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar