tisdag 1 juni 2010

Jakobs Musikhörna v. 22: Eat Skull - Jerusalem Mall

Allt som ges ut på Woodsist Records är inte bra, men det mesta är. Däribland Eat Skull. Har man lyssnat på andra utgivningar från samma bolag så vet man med största sannolikhet vad det handlar om, skränig popmusik. Och det är precis så jag föredrar min pop, brusiga gitarrer, dåligt mixat och allmänt oljudsdoftande låtar med trevliga melodier.

Detta är precis vad Eat Skull ger oss, ovan på detta även ganska så taffliga gitarrsolon som överröstar allt annat. Hur kan man inte gilla det? Det är kanske inte det bästa bandet har gett ut ska väl sägas, men det är det enda som för tillfället finns på spotify och länkar jag inte till plattorna som jag tipsar om så är det allt för många som går miste om den fantastiska musik jag faktiskt lyfter fram.

För er som inte känner er manade att lyssna på det här vill jag bara säga att det är en EP. Det är tre låtar, de är över på under tio minuter, du förlorar ingenting på att ge den en chans.

Eat Skull – Jerusalem Mall

1 kommentar: