fredag 25 juni 2010

Låtlista v. 25 - Sommar



Veckans låtlista på Spotify finner ni här.


Rasmus:

Langhorne Slim - Restless
Vad vore väl sommaren utan picknick med bara vin?

Cliff Richard - Summer Holiday
Sommaren var bättre förr.

Olle Ljungström - Norrländska präriens gudinna
Kärlek, roadtrips och svensk natur.

Emil Jensen - Ghana mot Italien
Fotbolls-VM och sol. Inte direkt det Emil vill ha.

Jonathan Richman - I Was Dancing In The Lesbian Bar
Ingen sommar utan Richman.


Jakob:

Best Coast - Sun Was High (So Was I)
Det blir inte mycket somrigare än noisepop om solsken. (Länk)

Animal Collective – Peacebone
Strawberry Jam må vara en vinterskiva, men Peacebone är en klockren sommarlåt.

Liberator – Liberator
Det är långt ifrån deras bästa låt, men det är den som jag förknippar mest med sommaren.

The Flaming Lips – The Yeah Yeah Yeah Song
Ännu en låt som främst kvalar in av nostalgiska skäl.

The Slackers – Married Girl
En av höjdpunkterna från Augustibuller -05, en av de bästa festivalerna i mitt liv.


Anton:

Maia Hirasawa - Still June
Om när sinnet är fast i sommaren trots att det är kallt ute...

Laura Veirs - July Flame
Från Veirs fantastiska album som släpptes i början av året.

Timo Räisänen - Drive Dead Slow
En Sahara Hotnights-cover som numera är ett självklart soundtrack till sommaren.

Steget - Jag lägger ned nu (lillebror)
När träden började slå ut så hörde jag Steget för första gången, därför kommer jag alltid förknippa dem med sommaren.

Dog Almighty - I Could Never Trust Another Women In My Life
På sommaren ska det vara ska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar