onsdag 16 juni 2010

Konsertrecension: Mew, Siesta!, Hässleholm 29/5

Det är mycket folk, jag fattar inte varför. Mew har aldrig riktigt tilltalat mig, men jag ska ge dem en chans när jag ändå är här, för många personer vars musiksmak jag respekterar verkar älska dem. Första låten drar igång och jag kommer på mig själv med att gilla det jag hör och ganska mycket för den delen. Första låten är faktiskt smått fantastisk. Sen dalar det. Snabbt. Efter bara två tre låtar så har jag tappat intresset.

Jag väntar dock ut spelningen i hopp om det omöjliga, att J Mascis från Dinosaur Jr. ska gästa låten "Why are you looking grave?". Och framåt slutet av spelningen så säger det att de ska bjuda upp en gäst på scen. Hjärtat börjar klappa lite fortare, det kommer vara Mascis. Men ack, inte är det han som kommer in på scenen, utan en gammal producent. Besvikelsen är total.

De spelar 156 som extranummer, en av få låtar jag faktiskt känner igen med bandet. Den låter oväntat intetsägande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar