tisdag 18 september 2012

Jakobs Musikhörna v. 38: LoveLoveLove - Your Heart Stops With The Beat

 Allt mer sällan händer det att jag blir helt knockad av band, men när LoveLoveLove i helgen agerade förband åt Bosnian Rainbows (Omar Rodríguez-López senaste projekt vid sidan av The Mars Volta), så blev jag mer eller mindre golvad. På grund av en felkalkylering så anländer jag när LoveLoveLove redan står på scen och möts direkt av en vägg av malande gitarrer som skulle göra My Bloody Valentine stolta och melodier som skrivna av Thurston Moore. Från första sekund var jag fast, det här var den bästa shoegaze jag hört på mycket länge.

På skiva låter det inte riktigt lika skränigt, men fortfarande fantastiskt. Your Heart Stops With The Beat är bandets första giv och släpptes i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar