tisdag 2 mars 2010

Jakobs Musikhörna v. 9: Smått och gott

Eftersom två av mina kurser som jag pluggar för tillfället tar slut i mars så har jag för tillfället inte tid att lägga ner massa tid på min musikhörna varje vecka, så därför blir det återigen en kort en den här veckan.

Jag sitter på en hel del underlig musik som jag tyvärr inte vet så mycket om, så istället för att låta er gå miste om detta så kommer här en hel del grejer från spotify som jag inte kommer skriva så mycket om.

Först ut är Mrs. Miller och hennes egensinniga tolkningar av mer eller mindre kända låtar, hennes sångstil är minst sagt speciell:
Mrs. Miller

Samma sak gäller Florence Foster Jenkins, även om hon var ganska mycket tidigare och låtarna kanske inte känns igen i samma utsträckning som Mrs. Millers låtval:
Florence Foster Jenkins

En tredje kvinna med en något speciell röst är Wing som sjunger in kända låtar från diverse band och artister:
Wing

Abner Jay är ett enmansbluesband som jag tipsade om i vår blueslista, för er som inte la märke till honom i den så kommer här en ny chans:
Abner Jay

Sist ut så bjuder jag på en personlig favorit, Steve Lieberman, ibland även The Gangsta Rabbi. Han gör lo-fi-punk med en distad bas, tvärflöjt och sång i centrum:
Steve Lieberman The Gangsta Rabbi
Steve Lieberman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar