fredag 22 april 2011

Veckans Låtlista v. 16 - Instrument

Veckans låtlista på Spotify

Rasmus:

The Watersons - Sound, Sound Your Instruments Of Joy
Riktigt fin engelsk folkmusik.

Hefner - When The Angels Play Their Drim Machines
Från bandets sista platta.

Suburban Kids With Biblical Names - Trumpets & Violins
Ska ni bara lyssna på fyra låtar med det här bandet, så finner ni dem alla på deras första ep.

Jamie T - Brand New Bass Guitar
"I spent all my money on this cracked out piece of shit called the bass guitar"

Navid Modiri och Gudarna - God Damn
"Jag kan spela bas om jag vill / men det vill jag inte!"


Jakob:

Kaizers Orchestra - Rullett
"Hey Tony, legg nå ner din mandolinfor det er din tur til å spinne magasinet"

Trummor & Orgel ft. Ebbot Lundberg - Tomorrow Will Tell
Det är fantastiskt vad man kan åstadkomma med bara två instrument och en röst.

Seasick Steve - The Banjo Song
Banjoblues är aldrig fel.

Donovan - The Mandolin And His Secret
Oförtjänt förbisedd folksångare, åtminstone av de yngre generationerna.

Boris Berman - The Perilous Night: No. 1. -
Från skivan Cage: Music For Prepared Piano, skriven av John Cage



Anton:

Melodica, Melody and Me - Piece Me Back Together
Härlig brittisk tweepop.

The Drums - Best Friend
Kan det vara så att uppföljaren till förra årets debutalbum kommer redan i år?

Cymbals Eat Guitars - Living North
Från debutalbumet Why There Are Mountains från 2009.

Säkert - Är du fortfarande arg?
"Jag lärde mig spela munspel, jag fick tid över när du försvann"

Bright Eyes - Method Acting
"So Michael, please keep the tape rolling / Boys keep strumming those guitars"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar