onsdag 25 januari 2012

Skivrecension: Fránçois & The Atlas Mountains - E Volo Love

LänkE Volo Love är en trevlig skiva, varken mer eller mindre. Jag har svårt att känna något starkt för den åt vardera håll, det är på intet vis en otrevlig lyssningsupplevelse men det är inget man känner något som helst sug för att spela snart igen när skivan tagit slut.

Därmed inte sagt att det är en anonym platta, tvärtom är det välproducerat, lagom varierat och stundtals till och med lite skränigt, ändå tycker jag den passar sig bäst som bakgrundsmusik. Jag hittar inte som riktigt berör mig, inget som verkligen får mig att känna att det här är riktigt bra, man har hört det förr, både bättre och sämre. Det är snygga melodier förpackade i elva lättsamma poplåtar, inte mycket mer än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar