tisdag 3 januari 2012

Veckans Låt v. 1: Monde Yeux - Naked Girls

LänkPå grund av diverse internetstrul så får ni veckans låt en dag för sent och tyvärr något , ber om ursäkt för den långa väntan.

En låt har de senaste veckorna etsat sig fast på min hjärna, nämligen Naked Girls av Monde Yeux. Skälet till detta är väldigt simpel, den fungerar som reklamlåt för komplett.no. I vanliga fall har jag ofta lite svårt när musik jag uppskattar används för att sälja saker, speciellt saker som jag inte ens vill ha, men just den här gången har det motsatt verkan. Trots att man bara hinner höra en kort bit av låten så blir jag glad varenda gång denna lilla snutt spelas, trots att den används för att kränga datorer. Kanske för att det är kul att det, i alla fall på något plan, går bra för ett oförtjänt förbisett popband, kanske för att det är ett band som även jag stundtals glömmer bort och därför blir glad av att bli påmind om. Men främst handlar det så klart om att det är en fruktansvärt bra låt.

Lyssna på Naked Girls på Spotify!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar