onsdag 18 januari 2012

Skivrecension: Trailer Trash Tracys - Trailer Trash Tracys

Trailer Trash Tracys har ett problem, ett stort problem. I varenda låt känns det som att det fattas något. Det kan vara en synt, en gitarr en bas, men alltid är det något som saknas i mina öron. Hade det inte varit så så hade jag kanske kunnat uppskatta den här plattan åtminstone hyfsat.

Men den har även ett till stort problem. Ett problem som man kan tycka borde betyda mer än det förstnämnda, men som jag faktiskt stör mig mindre på. De har nämligen ganska taffliga låtar. Inte en enda låt dröjer sig kvar efter att skivan tagit slut. Eller jo, inledande Rolling - Kiss The Universe, tack vare dess otroligt opassande basgång, och följande You Wish You Were Red på grund av det fruktansvärt uttjatade riffet som fungerar bättre i både The Whos Baba O'riley och Pascals Cadillac.

Trots dessa två uppenbara brister så har skivan mottagit en del väldigt positiva recensioner här och var. Kanske är det något jag missar, för visst kan jag höra att bandet har potential, men i mina öron så sjabblar de bort den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar