fredag 2 april 2010

Låtlista v. 13 - Bäst just nu II

Veckans låtlista på Spotify

Rasmus:


Bob Dylan – Series of Dreams
Dylan är väl i stort sett det enda jag lyssnat på på sistone…

Charlotte Gainsbourg & Calexico – Just Like A Woman
…så därför tipsar jag även om en lysande Dylan-cover.

Ballboy – We Are Past Our Dancing Days
Återigen lyckas Gordon besjunga vardagens dekadans.

Allo Darlin’ – The Polaroid Song
Sitter som på nålar och bara väntar på att debutalbumet, som ska släppas någon gång under våren.

The Magnetic Fields – From A Sinking Boat
Jag kan inte hjälpa det, men varje gång den här karln sjunger om sömnlöshet faller jag pladask och än en gång tvingas jag tipsa om det här bandet.

Jakob:

Freddie Wadling - Jennifer, Ditt Hår Brinner
"När Freddie tolkar krautrock så lyssnar man" - Gammalt rockordspråk.

Faust - Jennifer
Även orginalet är mycket vackert.

Gorillaz - Plastic Beach
Har inte gett nya albumet tillräckligt med tid än, men en låt med Mick Jones och Paul Simonon kan ju inte slå fel.

Brian Eno & David Byrne - Regiment
Jag lyssnade nyligen på en föreläsning om populärmusik, bland musikexemplen så utmärkte sig två låtar, den här...

Tricky - Ponderosa
...och den här.

Anton:

Mumford & Sons – The Cave
Bandet är väldigt stora I England och deras spelning på Debaser Slussen i Stockholm har sedan länge sålt slut. En bokning av Mumford & Sons till Way Out West hade suttit fint!

Bruce Springsteen – The E Street Shuffle
Innan Bruce blev gubbe gjorde han lite häftigare musik.

The Kissaway Trail – SDP
Dansk rock när den är som bäst.

Beach House – Silver Soul
Hypade som bara attan, och det är bra.

Dave Rawlings Machine – Method Acting / Cortez The Killer
Tre storheter I samma låt när Rawlings tolkar Conor Oberst och Neil Young.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar