tisdag 27 april 2010

Jakobs Musikhörna v. 17:Smått och gott

Veckans musikhörna blir ett litet axplock av diverse saker som fångat min uppmärksamhet den senaste veckan.

Vi börjar med en dagsfärsk video av M.I.A.:

Första låten från kommande skivan skvallrar om ett hårdare electrosound än vi är vana vid av henne, på gott och ont. Låten i sig svänger ganska duktigt, men för första gången så känner jag att hennes säregna sång mer stör än tillför något till låten som helhet.

När jag botaniserade bland Emmabodas gamla bokningar i jakt på vad som kan dölja sig i morgondagens bandsläpp så kom jag över ett isländskt band, som på Emmabodas sida står under namnet Silt, men efter lite grävande på internet så upptäckte jag att bandets egentliga namn är Botnledja. Islands mest framgångsrika grungeband någonsin?
Botnleðja – Iceland National Park

Slutligen så vill jag slå ett slag för Roky Erickson och Okkervil River sammarbetet som Rasmus redan tipsat om här på bloggen, Okkervil River har aldrig låtit bättre och Roky håller ännu fanan högt.
Roky Erickson – True Love Cast Out All Evil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar