torsdag 31 mars 2011

Veckans skiva v. 13: Wooden Shjips - Vol. 2


Jag känner att jag har blivit lite väl förutsägbar när det gäller val av låtar till fredagarnas låtlistor och val av skivor när det är min tur att stå för veckans skiva. Därför drar jag ett oväntat ess hur min rockärm med San Francisco-kvartetten Wooden Shjips.

Jag skulle beskriva Wooden Shjips musik som monoton psykadelisk hippienoiserock. Vol. 2 är en samling låtar som tidigare getts ut som b-sidor eller i små upplagor (så kallade hard-to-find songs) och på den sju spår starka skivan finner man bland annat två covers, en på Neils Youngs Vampire Blues och en på Serge Gainsbourgs Contact. Resterande fem låtar är eget material som ger en bra bild av vad Wooden Shjips står för rent musikaliskt.

Lyssna på Vol. 2 här och bilda er en egen uppfattning om bandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar