fredag 19 november 2010

Veckans låtlista v. 46: Kärlek


Veckans låtlista på Spotify!

Rasmus:

Billy Bragg - Shirley
"I'm celebrating my love for you with a pint of beer and a new tattoo", är bara en av alla sköna textrader i denna kärlekslåt.

The Mountain Goats - Love Love Love
"Some things you do for money and some you do for love"

Billie the Vision & the Dancers - Would it be Alright
"...if I said you should go home with me?"

Math & Physics Club - Sixteen and Pretty
Ack så vackert om tonårskärlek.

The Divine Comedy - Everybody Knows (except you)
Från skivan A Short Album About Love


Jakob:

Mogwai - I Love You, I'm Going To Blow Up Your School
Kärlek får oss att göra underliga saker.

Allan Edwall - Du och Jag
Och inte slutar den lyckligt alla gånger.

Syd Barrett - Love You
Barrets sologrejer är sjukligt underskattade.

Einstürzende Neubauten - Youme & Meyou
"Youme knows what Meyou wants / Meyou knows what Youme wants / And it's granted"

Daniel Johnston - True Love Will Find You In The End
Finns otaliga covers, men originalet är tveklöst bäst.


Anton:

The Magnetic Fields - All My Little Words
Från skivan 69 Love Songs.

JJ - My Love
JJ släpper nytt album nästa år.... My Love är från deras debutalbum.

Jens Lekman - Kanske är jag kär i dig
En fin vardagsskildring av Lekman.

Marissa Nadler - My Love & I
Hennes musik kallas för "dream-folk", vilket känns som en bra definition.

Jakob Hellman - Du är allt jag vill ha
"Natten är vacker och månen är full / och du är som natten och jag är som månen / och du är som jag / Du är allt jag vill ha"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar