onsdag 19 oktober 2011

Skivrecension: Little Gang - Half of Everything

Jacob Snavely, hjärnan bakom Little Gang, spelar även i Dag För Dag. Jag har aldrig lyssnat på dem, men efter att ha lyssnat igenom den här plattan ett antal gånger får jag för mig att jag kanske borde göra det, för det här är bra.

Egentligen vet jag inte vad det är som tilltalar mig med Half of Everything, för det är ganska rak elektronisk pop, lite sådär svävande och stundtals suggestiv, inget man inte hört förr alltså. Men ändå så fastnar jag för dessa simpla låtar och den ärligt talat ganska förutsägbara produktionen. Det är kort sagt en snygg skiva, utan några som helst överraskningar, vilket jag vanligtvis brukar tröttna på. Men något med Little Gangs debut växer för varje genomlyssning.

Lagom stökiga trummor, lagom mycket effekter och en lagom sång. Att Ane Brun gör en lagom sånginsats på avslutande Halvt av Alt förstärker bara min övertygelse om att skivan borde vara medioker, men ändå fastnar jag. Att omslag och konvolut är härligt stilrena är även det ett plus.

Den bittra smyghipstern i mig vill såga det här vid fotknölarna, det är för fint, inte tillräckligt bråkigt. Men jag kan inte, för jag uppskattar det. Det är knappast årets bästa popskiva, inte ens om man bara ser till de svenska plattorna, men visst fan är det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar