fredag 13 november 2009

Andra bandsläppet av Siesta!

Alla electrokids kan gotta sig i Siestas andra släpp, av fem möjliga spelar nämligen fyra band någon form av electro, och det är inga lättviktare heller.

Familjen känner väl alla till vid det här laget? I mitt tycke ingen höjdare men någon bli säkert glad.

Andreas Tilliander däremot kan vara väl värd att kolla in om han inte krockar med något spännande. Antagligen enda artisten i det här släppet vars spelning jag kommer orka ta mig till.

Sophie Rimheden är inte heller någon nykomling på den svenska electronica-scenen. Poppig electronica som säkert kan få det att spritta i benen på dem som gillar sånt.

KNDVGNs musik däremot går åt det franska hållet. Tänk Justice, tänk Mr. Oizo, kan bli bra.

Sist men inte minst så släpptes även Abednego Stans Tall. Tämligen lättslämt metal/metalcore som blivit så populärt på senare tid, allt med breakdowns och skönsång.

Trots detta tämligen svala släpp så måste jag säga att det är kul att iaf någon festival är ute i god tid med sina artister och jag blir inte förvånad om Siesta är en av de svenska festivaler som säljer slut i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar