fredag 12 augusti 2011

Låtlista v. 32 - Tre svenska städer

Länk
Veckans låtlista på Spotify.

Rasmus (Östersund):

Olle Ljungström - Med eller utan
"I hundrasextio, utanför Östersund / Känns hjärtat plötsligt rent"

Säkert - Min hemstad

Annika kommer från, och sjunger om, Östersund.


Mattias Alkberg - Den din vän
"Östersund, här kan ingen bo"

Vapnet - Thoméegränd
"Snart går jag sönder, Östersunder"

Sibiria - Kastalskolan 9E
"Jävla Östersund, vad gör jag här?"


Jakob (Uppsala):


Gudibrallan - En Student Från Uppsala
Proggare som driver med akademiker.

The Stoner - Satan I Uppsala
Mysjazz om hin håle.

Miriodor - Uppsala
Det tipsas på tok för lite om progrock på den här bloggen.

Jacco - Välkommen Till Vår Betong
Ja, jag har tipsat om den innan, men den är bra och handlar om mina gamla trakter.

Rune Strutz - En Bracka Från Gottsunda
Vilket även den här uppenbarligen gör.


Anton (Växjö):

Melody Club - Palace Station
Palace Station var något slags diskotek i Växjö när medlemmarna i Melody Club var unga.

The Ark - Echo Chamber
Ryktet säger att Echo Chamber syftar på vattentornet i Växjö under vilket det ekar väldigt mycket.

Babylove & The Van Dangos - These Streets
Handlar om gatorna i stadsdelen Araby i Växjö. För övrigt den stadsdel där Popbrus-Jakob bor.

Navid Modiri & Gudarna - Fri fot
"Från Göteborg till Stockholm och vidare upp till Karlstad / kors och tvärs genom landet Nässjö Växjö Kalmar Avesta"

Ballboy - Welcome To Vaxjo
Sångaren Gordon McIntyre har bandet Money Can't Buy Music med växjöbördiga Maja Mångård. Läs en intervju med henne här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar