måndag 18 juli 2011

Konsertrecension: Dungen, Hultsfredsfestivalen, 16/7



Jag har väntat på den här spelningen i flera år, sen jag missade Dungen på Säljerydsfestivalen tidigt 00-tal. Tyvärr lever den inte riktigt upp till förväntningarna. Missförstå mig rätt, det är en riktigt bra spelning, men i mitt huvud hade jag byggt upp förväntningar som antagligen är för stora för någon att leva upp till. Men jag ska inte gnälla, det är trots allt mycket fint ändå. Det är ett otroligt samspelt band som har lätt både för att avverka klassiker som Festival, Panda, Du är för fin för mig och Skit i allt, som för att i nästa stund sväva iväg i långa instrumentella partier.

Tyvärr spenderar de lite för mycket tid på dessa instrumentella delarna, jag skulle gärna sett att fler låtar med sång avverkades, för det är då de är som bäst. Gustav spenderar även lite för mycket tid vid pianot och för lite med akustisk gitarr och tvärflöjt. Men utöver det så finns det inte mycket att klaga på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar