torsdag 7 juli 2011

Veckans skiva v. 27: Death Cab For Cutie - Transatlanticism


Smarta melodier, makalöst snygg produktion och starka låtar - det är motiveringen till varför Transatlanticism av Death Cab For Cutie blir veckans skiva denna veckan. Skivan är en av orsakerna till att jag, nästan på ett maniskt sätt, började intressera mig för den musik jag känner mest för idag.

Det jag njuter mest av idag när jag lyssnar på Transantlanticism är utan tvekan den snygga ljudbilden som jag inte har något negativt att säga om. På skivan blandas trallvänliga dängor som "The Sound Of Settling" med långa och drömska låtar som titelspåret "Transantlanticism".

Death Cab For Cutie skapade 2003, i och med med Transantlanticism, ett modernt mästerverk i musikgenren som slarvigt kan beskrivas som indie. Lyssna och njut.

Skivan finns inte på Spotify, men här är en länk till Grooveshark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar